Ikuti langkah-langkah di bawah untuk mengemas kini butiran akaun bank anda:
Bagaimanakah untuk mengemas kini maklumat akaun bank/penyelesaian anda?
Log masuk ke akaun anda dalam Aplikasi Rakan Niaga dan pergi ke Tetapan. Ikuti langkah berikut:Langkah 1: Pergi ke bahagian Butiran Akaun Bank, di mana akaun bank semasa dan tetapan penyelesaian anda dipaparkan.Langkah 2: Untuk menambah atau memadam emel penyelesaian, pergi ke bahagian Emel Penyelesaian dan klik Kemas Kini Maklumat Penyelesaian untuk mengemas kini maklumat akaun bank.Langkah 3: Klik ikon Seterusnya untuk mengubah maklumat penyelesaian anda.Langkah 4: Pilih salah satu akaun bank yang telah disahkan untuk dikemas kini, dan halaman pengesahan dengan Maklumat Penyelesaian Baharu akan dipaparkan.Langkah 5: Sahkan Maklumat Penyelesaian Baharu dan klik Hantar.Langkah 6: Jawab Soalan Keselamatan untuk mengesahkan perubahan ini.Langkah 7: Maklumat akaun bank dan penyelesaian anda telah Berjaya dikemas kini.Bagaimanakah untuk menambah akaun bank/maklumat penyelesaian baharu?
Log masuk ke akaun anda dalam Aplikasi Rakan Niaga dan pergi ke Tetapan. Ikuti langkah berikut:Langkah 1: Pergi ke bahagian Butiran Akaun Bank, di mana akaun bank semasa dan tetapan penyelesaian anda dipaparkan.Langkah 2: Untuk menambah atau memadam emel penyelesaian, pergi ke bahagian Emel Penyelesaian dan klik Kemas Kini Maklumat Penyelesaian untuk mengemas kini maklumat.Langkah 3: Klik ikon Seterusnya untuk mengubah maklumat penyelesaian.Langkah 4: Klik Tambah Akaun Bank untuk menambah entri baharu.Langkah 5: Isikan semua maklumat Akaun Bank Baharu, dan pastikan akaun tersebut sepadan dengan nama pemilik atau nama perniagaan/peniaga.Langkah 6: Halaman pengesahan dengan Maklumat Penyelesaian Baharu akan dipaparkan.Langkah 7: Jawab Soalan Keselamatan untuk mengesahkan perubahan ini.Langkah 8: Tetapan akaun bank baharu anda akan dihantar untuk semakan, yang akan mengambil masa lebih kurang 3–5 Hari Bekerja.Langkah 9: Untuk menyemak status permohonan, klik Semak Butiran di halaman tetapan penyelesaian.⚠️ Nota:- Pengemaskinian akaun bank dan maklumat penyelesaian hanya dibenarkan melalui Aplikasi Rakan Niaga.
- Sebarang maklumat berkaitan akaun bank hanya boleh diakses oleh akaun pentadbir (admin).