Hi, how can we help?

[Peniaga ShopeePay] Bagaimanakah saya boleh mengemas kini akaun bank melalui Aplikasi Rakan Niaga?

Bahasa Malaysia | English
 
Ikuti langkah-langkah di bawah untuk mengemas kini butiran akaun bank anda:

Bagaimanakah untuk mengemas kini maklumat akaun bank/penyelesaian anda?
 
24bd022258d4423083132ceada1f4559.gif
Log masuk ke akaun anda dalam Aplikasi Rakan Niaga dan pergi ke Tetapan. Ikuti langkah berikut:

Langkah 1: Pergi ke bahagian Butiran Akaun Bank, di mana akaun bank semasa dan tetapan penyelesaian anda dipaparkan.
Langkah 2: Untuk menambah atau memadam emel penyelesaian, pergi ke bahagian Emel Penyelesaian dan klik Kemas Kini Maklumat Penyelesaian untuk mengemas kini maklumat akaun bank.
Langkah 3: Klik ikon Seterusnya untuk mengubah maklumat penyelesaian anda.
Langkah 4: Pilih salah satu akaun bank yang telah disahkan untuk dikemas kini, dan halaman pengesahan dengan Maklumat Penyelesaian Baharu akan dipaparkan.
Langkah 5: Sahkan Maklumat Penyelesaian Baharu dan klik Hantar.
Langkah 6: Jawab Soalan Keselamatan untuk mengesahkan perubahan ini.
Langkah 7: Maklumat akaun bank dan penyelesaian anda telah Berjaya dikemas kini.

Bagaimanakah untuk menambah akaun bank/maklumat penyelesaian baharu?
 
6dc2e4f816aa4b628ae7624127dde8b2.gif
Log masuk ke akaun anda dalam Aplikasi Rakan Niaga dan pergi ke Tetapan. Ikuti langkah berikut:

Langkah 1: Pergi ke bahagian Butiran Akaun Bank, di mana akaun bank semasa dan tetapan penyelesaian anda dipaparkan.
Langkah 2: Untuk menambah atau memadam emel penyelesaian, pergi ke bahagian Emel Penyelesaian dan klik Kemas Kini Maklumat Penyelesaian untuk mengemas kini maklumat.
Langkah 3: Klik ikon Seterusnya untuk mengubah maklumat penyelesaian.
Langkah 4: Klik Tambah Akaun Bank untuk menambah entri baharu.
Langkah 5: Isikan semua maklumat Akaun Bank Baharu, dan pastikan akaun tersebut sepadan dengan nama pemilik atau nama perniagaan/peniaga.
Langkah 6: Halaman pengesahan dengan Maklumat Penyelesaian Baharu akan dipaparkan.
Langkah 7: Jawab Soalan Keselamatan untuk mengesahkan perubahan ini.
Langkah 8: Tetapan akaun bank baharu anda akan dihantar untuk semakan, yang akan mengambil masa lebih kurang 3–5 Hari Bekerja.
Langkah 9: Untuk menyemak status permohonan, klik Semak Butiran di halaman tetapan penyelesaian.

⚠️ Nota:

  • Pengemaskinian akaun bank dan maklumat penyelesaian hanya dibenarkan melalui Aplikasi Rakan Niaga.
  • Sebarang maklumat berkaitan akaun bank hanya boleh diakses oleh akaun pentadbir (admin).
Are you satisfied with the article?
Satisfied
Unsatisfied