English | Bahasa Malaysia
a. Jika anda memasukkan PIN yang salah sebanyak 5 kali dalam tempoh 30 minit, akaun ShopeePay anda akan dikunci sementara selama 30 minit.
Selepas 30 minit, anda boleh cuba masukkan PIN semula.
b. Jika anda memasukkan PIN yang salah sebanyak 8 kali berturut-turut, akaun ShopeePay anda akan dikunci secara kekal.
Untuk membuka semula akaun, anda perlu menghubungi Khidmat Pelanggan.
Apakah yang diperlukan untuk saya nyahkunci akaun ShopeePay saya?
Jika akaun anda telah dikunci secara kekal, sediakan maklumat berikut sebelum menghubungi Khidmat Pelanggan. Ini akan membantu mempercepatkan proses semakan dan mengelakkan penolakan.
Alamat e-mel berdaftar
Semak di: Saya > ⚙ Tetapan > Akaun & Keselamatan > E-mel
Jika perlu kemas kini e-mel: [Akaun Saya] Bagaimana untuk tambah/kemas kini alamat e-mel saya?
Nama penuh
Mesti sama seperti yang didaftarkan dengan ShopeePay (seperti dalam IC atau Pasport).
Nombor pengenalan berdaftar
Nombor IC atau Pasport yang dipautkan dengan akaun Shopee anda.
Salinan hadapan IC atau Pasport
Pastikan nama penuh dan nombor IC/Pasport jelas serta boleh dibaca.
Gambar swafoto bersama IC atau Pasport
Wajah anda dan butiran dalam IC/Pasport perlu jelas kelihatan.
Menyediakan maklumat di atas akan membantu pasukan kami membantu anda dengan lebih cekap dalam mengembalikan akses ShopeePay anda.