Hi, how can we help?

General

Shopee Account
Shopee App (Android/iOS)
Shopee Desktop
Guidelines
Policies
Resources
Buying Safely
Additional Services

[Akaun Saya] Mengapakah saya tidak menerima kod pengesahan/kata laluan sekali (OTP) melalui SMS?

Bahasa Malaysia | English
 
Kod Pengesahan adalah sah selama 5 minit. Sila pastikan isyarat telefon bimbit anda aktif dan elakkan daripada mengulang operasi ini beberapa kali dalam tempoh yang singkat.

Sebab-sebab anda mungkin tidak menerima Kata Laluan Sekali (OTP):

  • Kekuatan isyarat telefon bimbit yang lemah
  • Kapasiti SMS telefon bimbit anda telah mencapai had maksimum
  • Kemas kini perisian mungkin menyebabkan masalah dalam aplikasi untuk menerima mesej teks
  • Nombor telefon bimbit yang dimasukkan tidak betul

Menghadapi masalah mendapatkan kod pengesahan/Kata Laluan Sekali (OTP) melalui SMS? Berikut adalah beberapa penyelesaian yang boleh anda cuba:

  • Dapatkan isyarat talian yang lebih baik untuk telefon anda
  • Hantar semula kod (hingga 4 kali)
  • Mulakan semula telefon anda, masukkan semula SIM, dan minta kod baru
  • Alih keluar sebarang pemblokir iklan di telefon anda
  • Semak nombor yang dipautkan

Masih tidak menerima Kata Laluan Sekali (OTP) melalui SMS? Cuba tukar nombor telefon anda kepada nombor baru untuk menerima OTP melalui Aplikasi Tukar Nombor Telefon Bimbit kami.

Jika masalah berterusan, sila hubungi kami melalui saluran di bahagian bawah halaman dengan:

  • Nama pengguna Shopee
  • Tarikh dan masa isu
  • Model telefon dan versi (Android/iOS)
  • Penyedia perkhidmatan
  • Halaman terakhir semasa permintaan kod (contoh: menetapkan semula kata laluan, kemas kini bank)

⚠️ Nota:

Sila maklum bahawa Kata Laluan Sekali atau Kod Pengesahan hanya boleh diterima melalui Panggilan, SMS, dan Mesej WhatsApp. Ia tidak akan dihantar melalui e-mel.

Jangan biarkan ini menghentikan anda. Ikuti langkah-langkah ini untuk kembali berbelanja dengan cepat!
Was this article helpful?
Yes
No