Hi, how can we help?

[Pusat Pengambilan Sendiri] Kenapa saya tidak dapat melihat pilihan penghantaran Pengambilan Sendiri semasa semak keluar?

Bahasa Malaysia | English

Antara sebab-sebab tiada pilihan penghantaran Pusat Pengambilan Sendiri adalah seperti berikut:


  1. Kedai penjual tidak menyokong pilihan penghantaran Pusat Pengambilan Sendiri

  2. Berat atau dimensi maksimum setiap sisi telah melebihi had penghantaran Pusat Pengambilan Sendiri yang ditunjukkan dalam jadual di bawah:

Had berat

12 kg

Dimensi maksimum setiap sisi

40 cm

 

Anda menggunakan alamat di Sabah/Sarawak semasa semak keluar. Pilihan Pusat Pengambilan Sendiri hanya tersedia untuk pembeli di Semenanjung Malaysia. 

 
  1. Anda mempunyai 2 atau lebih bungkusan yang tidak diambil dari Pusat Pengambilan Sendiri dalam tempoh 30 hari yang lepas

    • Jika anda tidak mempunyai pilihan penghantaran Pusat Pengambilan Sendiri disebabkan oleh bungkusan yang tidak diambil, ia akan diaktifkan selepas tempoh 14 hari.

    • Walau bagaimanapun, jika anda tidak mengambil bungkusan sekali lagi selepas diaktifkan semula daripada yang di atas, pilihan penghantaran Pusat Pengambilan Sendiri akan kekal tiada kepada anda selama 14 hari lagi.


⚠️Nota:

 

  • Jika tiada satu pun alasan di atas terpakai bagi pesanan anda, sila hubungi ejen kami melalui Chat di aplikasi Shopee.

Was this article helpful?
Yes
No