Hi, how can we help?

[Penghantaran] Mengapakah saya tidak boleh membuat pilihan penghantaran semasa pembayaran?

Bahasa Malaysia | English
 
 Jika anda melihat mesej ralat seperti di bawah pada halaman Semak Keluar:

  • Produk ini tidak menyokong pilihan penghantaran yang dipilih
  • Tiada pilihan penghantaran tersedia

Ini mungkin menunjukkan bahawa alamat penghantaran yang dimasukkan tidak lengkap atau tidak sah. Selain itu, alamat tersebut mungkin berada di luar kawasan perkhidmatan kurier.

💡 Tip:

  • Jika masalah ini berlaku, anda boleh menetapkan alamat anda kepada pejabat pos di negeri, daerah, atau bandar untuk proses pengambilan sendiri.
 
Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Case Tracker 2 .jpg
Untuk menyelesaikan masalah ini, pastikan alamat penghantaran anda lengkap dan kemas kini jika diperlukan dengan mengikuti langkah-langkah di bawah:
 
Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Case Tracker 2  (5).gif

Langkah 1: Pilih bahagian Alamat Penghantaran pada halaman Semak Keluar
Langkah 2: Pilih alamat yang anda ingin mengubah dan klik pada Edit
Langkah 3: Mengubah butiran Alamat Penghantaran
 
⚠️ Nota:

Jika masalah berterusan, ia mungkin disebabkan oleh salah satu sebab berikut:
 
  • Pesanan melebihi had berat atau dimensi.
  • Alamat penghantaran berada di luar kawasan perkhidmatan.

Anda disarankan untuk menggunakan alamat alternatif bagi menerima pesanan Shopee anda.
Was this article helpful?
Yes
No