Hi, how can we help?

Shop with Shopee

Additional Service
New to Shopee
Products on Shopee
User Interaction
Checkout
Shopee Mall
Discovery

[Produk Digital] - Soalan Lazim E-Baucar

 

Bahasa Malaysia | English

1. Apa itu E-Baucar? 

E-baucar, atau baucar elektronik, adalah bentuk digital bagi kad hadiah atau kupon diskaun. Ia biasanya dihantar melalui e-mel atau aplikasi mudah alih dan mengandungi kod unik atau kod bar yang boleh ditebus untuk barangan, perkhidmatan, atau diskaun dalam talian atau di kedai fizikal yang mengambil bahagian. Ia menawarkan cara yang mudah untuk membuat pembelian atau menebus ganjaran tanpa memerlukan kad fizikal.

 

2. Di mana saya boleh mencari E-Baucar saya? 
Buka aplikasi Shopee anda, klik pada "Lihat Lagi" dari laman utama Shopee, pergi ke "Prabayar, Bil & Tiket" dan klik pada "Pesanan." Ketik pada "Untuk Diterima" dan tatal ke "Hiburan" untuk mencari e-baucar anda.

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Case Tracker 2 .gif

 

3. Bagaimana untuk menebus E-Baucar?
a) Sila semak lokasi tempat penebusan dalam tab "Lihat semua lokasi" sebelum menebus.


Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Case Tracker 2 .gif

 

b) Klik pada ikon "Prabayar, Bil & Tiket" dalam aplikasi Shopee.

c) Tatal ke kategori "Hiburan" dan ketik pada "E-Voucher".
d) Ketik pada tab "E-Baucar Saya" di bahagian bawah kanan. 

e) Pilih "Sah" dan klik "Tebus" pada e-baucar yang anda kehendaki.
f) Leret atau klik untuk menebus apabila anda berada di hadapan kakitangan/juruwang kedai.
g) Klik "Sahkan" untuk diarahkan ke halaman penebusan berjaya.

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Case Tracker 2 .gif


*Untuk maklumat penebusan lebih lanjut, sila rujuk 'Cara Menebus' untuk arahan masing-masing.

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Case Tracker 2  (1).gif

 

4. Bilakah saya akan menerima E-Baucar saya?
E-baucar mungkin dipenuhi serta-merta atau dalam masa 5 minit. Selepas membuat pembelian yang berjaya, anda boleh mencari e-baucar anda di halaman butiran pesanan.

 

5. Apa yang boleh saya lakukan jika saya belum menerima kod E-Baucar saya selepas 5 minit?

Jika anda masih belum menerima kod e-baucar anda selepas 5 minit, hubungi ejen sokongan pelanggan kami. Klik pada tempahan anda dan kemudian "Hubungi penjual".

Selain itu, anda boleh memilih salah satu daripada pilihan di bawah untuk menghubungi ejen sokongan pelanggan kami:

Pusat Bantuan

i. Pergi ke halaman "Saya".
ii. Tekan "Pusat Bantuan" di bahagian bawah halaman.
iii. Klik pada "Chat" di bahagian bawah halaman. Ejen sokongan pelanggan kami tersedia dari 7 pagi - 12 tengah malam.
iv. Klik pada "Panggilan Internet (Percuma)" di bahagian bawah halaman. Pasukan sokongan pelanggan kami akan membantu anda.

 

6 . Adakah saya akan dikembalikan jika saya secara tidak sengaja menebus E-Baucar saya?

E-baucar yang dibeli dari "Prabayar, Bil & Tiket" tidak boleh dikembalikan.

Untuk baucar di kedai, sila semak dengan juruwang mengenai terma penebusan yang berkenaan sebelum menebus e-baucar anda.

7. Bolehkah saya menggunakan Baucar Shopee atau syiling Shopee semasa membuat pembelian e-baucar?

Ya, anda boleh menggunakan baucar Shopee anda dan membelanjakan syiling Shopee semasa pembayaran. Walau bagaimanapun, anda tidak akan memperoleh syiling Shopee untuk pembelian e-baucar.

 

8.  Apa yang perlu saya lakukan jika saya sudah berada di kedai tetapi menghadapi masalah menebus e-baucar saya?
Sila hubungi pasukan sokongan pelanggan kami dengan segera jika anda menghadapi masalah menebus e-baucar anda.

 

9. Berapa banyak E-Baucar yang boleh saya buat dalam satu transaksi checkout?
Anda hanya boleh membuat satu pesanan e-baucar bagi setiap transaksi checkout.



Untuk bantuan lanjut, sila hubungi kami melalui saluran di bahagian bawah halaman.

Was this article helpful?
Yes
No