Bahasa Malaysia | English
Kelayakan
Untuk menggunakan SPayLater untuk pembayaran di Shopee, pastikan anda memenuhi syarat berikut:
Had perbelanjaan ditentukan berdasarkan sejarah pembayaran dan tingkah laku anda, yang boleh dilihat di halaman SPayLater.
Jika anda memenuhi syarat kelayakan tetapi tidak dapat membayar menggunakan SPayLater, hubungi kami melalui saluran yang terdapat di bahagian bawah halaman.
⚠️Nota:
Had Kredit SPayLater
Pada Halaman Utama SPayLater
Kredit Tersedia yang dipaparkan adalah jumlah keseluruhan kredit yang boleh digunakan untuk transaksi SPayLater anda.
Had Kredit Keseluruhan yang dipaparkan adalah jumlah kredit yang diperuntukkan, tanpa mengambil kira kredit yang telah digunakan.
Pada Halaman Butiran Had Saya
Had Umum
Had Tetap ialah had kredit yang diperuntukkan tanpa sebarang had masa.
Had Kempen Sementara ialah had khas yang diberikan untuk kempen tertentu dalam tempoh masa terhad. Ia hanya boleh digunakan untuk pembelian barangan yang layak di bawah kempen tersebut. Klik pada butang tooltip untuk mengetahui lebih lanjut tentang kempen. Harap maklum bahawa had kempen hanya tersedia secara eksklusif kepada pengguna yang layak.
Kitaran Pengebilan SPayLater
Kitaran pengebilan akan ditetapkan secara automatik apabila pengaktifan:
Pelan Pembayaran
Pelan | Yuran Pemprosesan | Yuran Lewat |
1-Bulan | 0% sebulan atas jumlah pembayaran/pesanan bermula dari 18 Januari 2024 | Akaun SPayLater anda akan dibekukan sementara sehingga jumlah tertunggak dibayar. Untuk mengaktifkan semula akaun, pengguna akan dikenakan caj lewat sebanyak RM10, atau jumlah prinsipal bil, mana-mana yang lebih rendah.
|
Ansuran 3 bulan | 1.5% sebulan atas jumlah pembayaran/pesanan | |
Ansuran 6 bulan | ||
Ansuran 12 bulan | ||
Ansuran 18 bulan | ||
Ansuran 24 bulan |
⚠️Nota:
Jika anda meminta pemulangan/pemulangan wang untuk produk yang dibayar oleh SPayLater, terma berikut dikenakan: