Hi, how can we help?

[ShopeeFood] Mengapa permintaan pembayaran balik saya ditolak

Bahasa Malaysia | English

Harap maklum bahawa permintaan pembayaran balik akan ditolak jika alasan yang anda pilih berada di bawah mana-mana metrik penolakan berikut dalam dasar pembayaran balik ShopeeFood kami:

 

  • Keutamaan rasa (contoh. berkaitan dengan rasa makanan)

  • Bahagian makanan (contoh. saiz hidangan, perbandingan dengan gambar tidak boleh diterima (gambar adalah untuk tujuan ilustrasi sahaja)

  • Perubahan fikiran

  • Pembungkusan makanan yang rosak di mana kualiti makanan tidak terjejas

  • Makanan yang siap dibungkus (contoh. buah-buahan yang telah dibungkus)

  • Arahan / permintaan khas di bahagian nota

 

Untuk sebarang masalah dengan pesanan anda, seperti barang makanan yang hilang/salah, makanan tiba dalam keadaan yang tidak memuaskan atau sebagainya, sila laporkan isu tersebut kepada kami dalam masa 24 jam melalui aplikasi Shopee.

 

⚠️ Nota

1. Permintaan pembayaran balik memerlukan sebab pembayaran balik yang sah dan bukti gambar yang jelas.

2. Permintaan yang tidak lengkap akan ditolak.

3. Di bawah adalah jenis-jenis sebab dan dokumen sokongan mencukupi yang dibenarkan:

  • Menerima barang yang salah/ tidak lengkap - DI SINI

  • Tiada makanan diterima - DI SINI

  • Lain-lain (penutup bekas makanan pecah/makanan tidak boleh dimakan/makanan rosak/ tumpah) - sila rujuk jadual di bawah



1.png

2.png

Copy of Copy of Contoh.png

Are you satisfied with the article?
Satisfied
Unsatisfied