Bahasa Malaysia | EnglishShopeePay mempunyai dua jenis sub-dompet: - Baki Boleh Dipindah Milik termasuk tambah nilai dari perbankan dalam talian, Maybank2u, dan kad debit.
- Baki Tidak Boleh Dipindah Milik termasuk tambah nilai dari kad kredit dan tunai.
⚠️Nota: Hanya Baki Boleh Dipindah Milik yang boleh dikeluarkan.
1. Baki Boleh Dipindah Milik
Cara mengeluarkan baki boleh dipindahkan anda:
Langkah 1: Pergi ke ShopeePay, pilih Keluarkan Wang
Langkah 2: Pilih Akaun Bank dan masukkan jumlah pengeluaran
Langkah 3: Tekan Seterusnya
Langkah 4: Tekan Sahkan
Langkah 5: Masukkan PIN ShopeePay anda
Langkah 6: Butiran pengeluaran akan dipaparkan

📌 Nota penting:- Permintaan pengeluaran tidak boleh dibatalkan setelah permintaan dibuat.
- Anda hanya boleh membuat pengeluaran ke akaun bank sendiri. Sebarang pengeluaran ke akaun bank yang bukan atas nama anda akan ditolak, termasuk akaun bank bersama (joint account).
- Anda boleh mengemukakan pengeluaran pada hujung minggu atau cuti umum, tetapi ia akan mengambil masa 1-3 hari bekerja untuk diproses.
- Anda tidak boleh mengeluarkan dana tanpa mengesahkan identiti anda.
- Jumlah minimum untuk pengeluaran adalah RM1.00.
- Anda boleh menyemak butiran pengeluaran anda di bawah Transaksi Terakhir.
2. Baki Tidak boleh Dipindah MilikDana dalam sub-dompet baki tidak boleh dipindahkan tidak boleh dikeluarkan.
Penyelesaian masalah pengeluaran ShopeePay
a. Ralat “Nombor akaun bank tidak sah”
b. Pengeluaran tidak diterima dalam 1–3 hari bekerja disebabkan:
Data akaun bank anda tidak betul. Pengeluaran dana ShopeePay anda akan dihentikan dan anda akan diberitahu untuk mengeluarkan butiran akaun bank yang salah dan menambah yang betul.
Anda tersalah buat pindahan ke akaun lain:
Jika tiada yang di atas terpakai, sila hubungi kami melalui saluran yang tertera di bahagian bawah halaman ini.