Bermula 13 November 2024, anda kini boleh memohon Pulangan/Bayaran Balik semasa bungkusan anda masih dalam perjalanan. Anda boleh melakukan ini bila-bila masa selepas bungkusan anda diambil atau dihantar, tetapi sebelum ia diserahkan kepada anda.
Berikut adalah garis masa bila anda boleh memulakan permohonan Pulangan/Bayaran Balik untuk pesanan anda:
⚠️ Nota:- Permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR) hanya terpakai untuk pesanan yang dihantar oleh SPX Express.
- Pembeli hanya boleh membuat permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR) sebanyak dua (2) kali bagi setiap pesanan dan lima (5) permohonan keseluruhan dalam tempoh 30 hari.
Ikuti langkah-langkah di bawah untuk membuat permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR):
Apabila membuat permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR), anda boleh memilih salah satu daripada empat sebab berikut:
- Maklumat pesanan salah: Anda membuat kesilapan dengan kuantiti atau variasi pesanan.
- Alamat salah dimasukkan: Anda memasukkan alamat penghantaran yang salah.
- Ubah fikiran: Anda berubah fikiran dan tidak lagi ingin item tersebut. (Ketahui lebih lanjut tentang Pulangan/Bayaran Balik Ubah Fikiran.)
- Penjual memaklumkan penghantaran item yang berbeza: Item yang anda pesan kehabisan stok, dan penjual menghantar versi yang berbeza sebagai gantinya.
⚠️ Nota:Item berikut tidak layak untuk permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR):- Item pra-tempahan buatan khas
- Barangan mudah rosak (contohnya, makanan segar, minuman, tumbuhan hidup)
- Produk Digital (contohnya, e-baucar, tiket, perkhidmatan, permainan digital)