Hi, how can we help?

[Pulangan & Bayaran Balik] Apakah Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR) oleh SPX Express?

Bahasa Malaysia | English
 
Bermula 13 November 2024, anda kini boleh memohon Pulangan/Bayaran Balik semasa bungkusan anda masih dalam perjalanan. Anda boleh melakukan ini bila-bila masa selepas bungkusan anda diambil atau dihantar, tetapi sebelum ia diserahkan kepada anda.

Berikut adalah garis masa bila anda boleh memulakan permohonan Pulangan/Bayaran Balik untuk pesanan anda:
 
Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A tracking number indicates that the seller has arranged shipment, and cancellation requires the seller's approval..png

⚠️ Nota:

  • Permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR) hanya terpakai untuk pesanan yang dihantar oleh SPX Express.
  • Pembeli hanya boleh membuat permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR) sebanyak dua (2) kali bagi setiap pesanan dan lima (5) permohonan keseluruhan dalam tempoh 30 hari.
 
Ikuti langkah-langkah di bawah untuk membuat permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR):
 
Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of - 2024-11-11T141457.339.gif

Apabila membuat permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR), anda boleh memilih salah satu daripada empat sebab berikut:
 
  • Maklumat pesanan salah: Anda membuat kesilapan dengan kuantiti atau variasi pesanan.
  • Alamat salah dimasukkan: Anda memasukkan alamat penghantaran yang salah.
  • Ubah fikiran: Anda berubah fikiran dan tidak lagi ingin item tersebut. (Ketahui lebih lanjut tentang Pulangan/Bayaran Balik Ubah Fikiran.)
  • Penjual memaklumkan penghantaran item yang berbeza: Item yang anda pesan kehabisan stok, dan penjual menghantar versi yang berbeza sebagai gantinya.
 
⚠️ Nota:

Item berikut tidak layak untuk permohonan Bayaran Balik Pemulangan Semasa Penghantaran (ITRR):

  • Item pra-tempahan buatan khas
  • Barangan mudah rosak (contohnya, makanan segar, minuman, tumbuhan hidup)
  • Produk Digital (contohnya, e-baucar, tiket, perkhidmatan, permainan digital)

Lihat senarai penuh produk yang tidak layak.

Jika anda perlu memulangkan item atau memohon bayaran balik, anda boleh melakukannya dengan mudah melalui aplikasi Shopee.
Was this article helpful?
Yes
No