Hi, how can we help?

[Perlindungan Telefon] Soalan Lazim Perlindungan Telefon (Mobile Protection)

English | Bahasa Malaysia

 

1. Apa itu Perlindungan Telefon (Mobile Protection)?

Perlindungan Telefon (Mobile Protection) memberikan perlindungan untuk telefon bimbit daripada kerosakan fizikal dan cecair yang tidak disengajakan selama 12 bulan.

 

2. Berapakah harga Perkhidmatan Perlindungan Telefon (Mobile Protection) untuk telefon bimbit?

Harga Perkhidmatan Perlindungan Telefon (Mobile Protection) adalah berbeza mengikut harga telefon bimbit yang dibeli dalam platform Shopee. Anda boleh lihat harga di halaman checkout apabila telefon mudah yang layak untuk perkhidmatan ini dibeli.

 

3. Apakah yang dilindungi oleh perlindungan ini?

Anda boleh menuntut sebanyak dua (2) kali kos pembaikan untuk kerosakan tidak sengaja dan cecair dalam Tempoh Masa Perkhidmatan. Jumlah kos pembaikan adalah sehingga jumlah maksimum yang diinsuranskan (bersamaan dengan harga belian).

 

4. Apakah perkara yang tidak dilindungi oleh perlindungan?

Sila rujuk kepada “General Exclusions” dalam Terma & Syarat dengan mengklik ‘Learn More’ untuk mendapatkan maklumat lanjut.

 

5. Apakah had masa untuk memfailkan tuntutan?

Tuntutan perlu dikemukakan selewat-lewatnya tujuh (7) hari bekerja dari tarikh kejadian kerosakan tidak sengaja pada telefon bimbit.

 

6. Bagaimanakah saya boleh masukkan Perlindungan Telefon (Mobile Protection) dalam pembelian saya?

Perlindungan Telefon (Mobile Protection) akan dipilih apabila anda membeli telefon bimbit yang layak untuk perlindungan ini. Jika anda tidak mahu mengambilnya, nyahtanda kotak semak Mobile Protection di halaman checkout.

 

7. Bagaimanakah saya boleh menyahpilih Perlindungan Telefon (Mobile Protection) semasa pembayaran?

Di halaman checkout, pengguna boleh menyahtanda kotak Perlindungan Telefon (Mobile Protection) untuk dialih keluar daripada troli.

 

Was this article helpful?
Yes
No