Hi, how can we help?

[Pulangan Bayaran Balik] Boleh saya buat permintaan pertukaran?

Bahasa Malaysia |  English  

 

Shopee tidak menyokong pertukaran secara langsung antara pembeli dan penjual melalui platform. Namun begitu, anda boleh menghubungi penjual melalui Shopee Chat untuk berbincang sekiranya penjual bersetuju untuk membuat pertukaran.

 

Perlukan bantuan untuk berhubung dengan penjual atau membuat permintaan pemulangan/bayaran balik?
Sila rujuk panduan berikut:

  1. [Sembang] Bagaimana cara untuk menghubungi penjual?

  2. [Pulangan Bayaran Balik] Bagaimanakah cara untuk membuat permohonan pulangan/bayaran balik?

⚠️ Nota penting:

  • Jika berlaku sebarang isu berkaitan pertukaran yang dipersetujui di luar platform Shopee, sila rujuk terus dengan penjual.
  • Permintaan pemulangan/bayaran balik boleh dikemukakan sekiranya tiada persetujuan pertukaran dicapai antara penjual dan pembeli.
  • Jika pemulangan berjaya dan tiada isu lanjut daripada pembeli atau penjual, bayaran balik akan diproses selepas produk diperiksa dan diterima oleh penjual atau pasukan Gudang Shopee. 
Was this article helpful?
Yes
No