Hi, how can we help?

Returns & Refunds

Raising requests
Resolution
Disputes

[Pulangan Shopee Mall] Apakah produk yang tidak diterima untuk pemulangan 15 hari?

Bahasa Malaysia | English

 

Produk Shopee Mall yang tidak layak untuk pemulangan 15 hari termasuk:

 

  • Pembelian digital - kad tambah nilai telefon, rakaman audio/video, perisian.
  • Barangan mudah rosak atau cepat rosak - makanan segar, daging, buah-buahan, sayur-sayuran.
  • Barang yang idak boleh dipulangkan atas sebab kesihatan/kebersihan - kosmetik, pakaian renang, pakaian dalam.
  • Item sensitif suhu - aiskrim, coklat, produk tenusu.
  • Item yang dijamin - telefon, komputer riba, monitor.

 

Sebab Pulangan/Bayaran Balik yang diterima:

 

  • Produk yang salah
  • Barang rosak
  • Barang tidak berfungsi
  • Kuantiti tidak cukup
  • Produk palsu
  • Perubahan fikiran*

 

Sila rujuk artikel ‘Apakah bukti sokongan efektif yang perlu dihantar untuk permintaan pulangan/bayaran balik (return/refund)?’ apabila membuat permohonan Pulangan/Bayaran Balik

* Sila rujuk senarai barang yang tidak boleh dikembalikan untuk Perubahan Fikiran: [Pulangan Bayaran Balik] Apakah jenis produk yang tidak boleh dipulangkan melalui Pulangan Perubahan Fikiran?.

Was this article helpful?
Yes
No