Hi, how can we help?

[Penjejakan Pesanan] Bagaimanakah saya boleh menyemak status pesanan saya?

BM | EN | CN
 
Memahami status pesanan anda
 
Untuk DibayarPesanan yang perlu dibayar
Untuk DihantarPesanan yang menunggu penghantaran dari penjual. 
Untuk DiterimaPesanan yang telah dihantar dan dalam perjalanan
DiselesaikanPesanan yang telah berjaya dihantar
DibatalkanPesanan yang telah dibatalkan
Pulangan/Bayaran BalikPesanan yang telah dipulangkan atau dibayar balik
 
 
Menyemak status pesanan anda
 
Anda boleh menyemak status pesanan anda dengan pergi ke bahagian 'Pembelian Saya' di bawah tab 'Saya' dalam Aplikasi Shopee. Pesanan anda disusun berdasarkan status semasa mereka: 
 
Copy of Case Tracker 1 (2).gif
 
Menjejaki status penghantaran pesanan anda
 
Apabila pesanan anda ditandakan sebagai 'Untuk Dihantar' atau 'Untuk Diterima' anda boleh melihat kemas kini penghantaran yang terperinci dan menjejaki pesanan anda. 
 
Copy of Copy of Case Tracker 1 (3).gif
 
⚠️ Nota:
 
  • Pesanan yang dihantar oleh Rakan Kongsi Logistik Disokong Shopee (SSL) akan mempunyai nombor pengesanan dan boleh dikesan dengan mudah melalui Aplikasi Shopee. 
  • Jika pesanan anda tidak mempunyai nombor pengesanan, anda boleh menghubungi penjual secara langsung untuk menyemak status penghantaran pesanan anda. 
Was this article helpful?
Yes
No