Anda boleh menggunakan langkah-langkah di bawah untuk memeriksa sama ada kes anda telah diluluskan:
Langkah 1: Buka aplikasi ShopeeLangkah 2: Klik pada tab Saya
Langkah 3: Klik pada Lihat Sejarah Pembelian
Cari pesanan yang berkaitan di bawah tab:
- Untuk Diterima
- Dibatalkan
- Selesai
- Pulangan/Bayaran Balik
Langkah 4: Klik pada Pulangan/Bayaran Balik
Langkah 5: Lihat status permohonan Pulangan/Bayaran Balik anda Status Pesanan:Ini bermaksud penjual belum menjawab permohonan anda dan anda boleh klik pada pesanan untuk melihat tarikh terakhir penjual mesti menjawab. Jika mereka tidak menjawab pada masa itu, bayaran balik anda akan diterima secara automatik.Ini bermaksud penjual mempertikaikan tuntutan anda dan memerlukan anda menjawab kes tersebut dengan bukti tambahan. Jika anda tidak memberikan bukti yang relevan, kes anda mungkin akan ditolak oleh pasukan pertikaian kami.Kes telah diselesaikan dan bayaran balik sedang dimulakan kembali kepada anda.
Ini bermaksud anda telah kalah dalam pertikaian dan bayaran balik tidak akan dikeluarkan ke akaun anda.Pesanan yang dikategorikan dalam tab Dibatalkan juga bermaksud bahawa bayaran balik telah dilepaskan kembali kepada anda. Sila periksa jika anda menerima bayaran balik anda melalui cara pembyaraan yang anda mengunakan bila membuat pesanan. ⚠️ Nota: