1) Bagaimanakah cara untuk saya membeli tiket filem melalui Shopee? Bolehkah saya membuat pembelian jika baki dalam ShopeePay saya tidak mencukupi?
Ikuti langkah-langkah untuk memilih tiket filem anda sehingga ke peringkat pembayaran dan pilih kaedah pembayaran pilihan anda. Pastikan anda mempunyai baki yang mencukupi dalam dompet ShopeePay anda untuk melengkapkan pembelian tiket filem anda, atau pilih kaedah pembayaran lain yang tersedia.
2) Berapa banyak tiket maksimum yang boleh saya beli melalui Shopee?
Jumlah maksimum tiket setiap transaksi adalah 12. Jika anda ingin membeli lebih daripada 12 tiket, sila buat pembelian dalam beberapa transaksi.
3) Adakah terdapat caj tambahan untuk membeli tiket melalui Shopee?
Ya, semua harga tiket di Filem akan dikenakan yuran tempahan tambahan yang ditentukan oleh penyedia kami. Yuran tempahan mungkin berbeza mengikut panggung wayang dan terma & syarat mereka.
4) Apakah yang perlu saya lakukan jika pesanan tiket saya gagal semasa pembayaran atau selepas checkout?
Anda boleh menyemak baki dompet ShopeePay atau akaun bank anda. Jika tiada pemotongan dibuat, anda boleh membuat pembelian semula tiket filem tersebut.
5) Apakah yang perlu saya lakukan jika pesanan tiket saya terperangkap dalam status "Untuk Diterima"?
Dalam kebanyakan kes, pengguna akan menerima pengesahan tempahan dan tiket filem (fail PDF) melalui email dalam masa 30 minit selepas pembayaran. Jika status masih "Untuk Diterima" selama lebih daripada 30 minit, sila hubungi ejen sokongan pelanggan kami melalui tempahan anda dengan klik pada "Chat bersama Shopee."
6) Cara untuk anda menghubungi sokongan pelanggan kami:
Melalui Pusat Bantuan
Melalui Shopee Chat
Jika anda menghubungi kami mengenai tempahan sedia ada, sila sertakan maklumat berikut dalam pertanyaan anda untuk membantu kami menyelesaikan masalah anda dengan lebih cepat:
7) Saya ingin membantah caj Cinema yang dikenakan melalui Filem di akaun Shopee saya. Apakah yang perlu saya lakukan?
Sila hubungi Sokongan Pelanggan Shopee dengan mengemukakan pertanyaan di Pusat Bantuan. Pegawai Sokongan Pelanggan akan menghubungi anda tidak lama lagi (Isnin - Jumaat dari 9 pagi hingga 6 petang kecuali Cuti Umum).
8) Bolehkah saya menggunakan baucar atau pas melalui Filem?
Hanya baucar Shopee dan syiling akan diterima dan boleh ditebus di halaman checkout. Untuk penebusan baucar atau pas yang dikeluarkan oleh Cinema, sila teruskan ke portal panggung wayang asal.
9) Bolehkah saya menggunakan Baucar Shopee atau syiling Shopee untuk menebus?
Ya, anda boleh menggunakan baucar anda dan membelanjakan syiling Shopee di checkout. Walau bagaimanapun, anda tidak akan memperoleh syiling Shopee untuk pembelian tiket Filem.
10) Semasa pemilihan tempat duduk di Filem, mengapa saya tidak boleh meninggalkan tempat duduk kosong di antara?
Mengikut dasar tempahan dalam talian Cinema, meninggalkan satu tempat duduk kosong di antara tempat duduk yang ditempah adalah tidak dibenarkan. Walau bagaimanapun, anda boleh meninggalkan dua tempat duduk kosong di antara tempat duduk yang ditempah.
11) Adakah saya akan menerima pengesahan tempahan email untuk pembelian yang dibuat di Filem?
Ya. Pengesahan tempahan dan email resit akan dihantar ke email berdaftar anda secara langsung daripada Shopee. Sila benarkan sehingga 15 minit untuk pemberitahuan dihantar. Jika anda belum menerima sebarang maklumat selepas tempoh ini, anda boleh menghubungi Sokongan Pelanggan Shopee kami dengan mengemukakan pertanyaan di Pusat Bantuan.
12) Apakah yang perlu saya lakukan jika saya menyedari bahawa saya membeli tiket yang salah selepas proses pembayaran selesai?
Semua pembelian tiket filem adalah pembelian yang disahkan, dan sebarang permintaan untuk bayaran balik, pertukaran, atau pembatalan tidak akan dilayan. Oleh itu, kami sangat mengesyorkan pengguna memastikan semua butiran pembelian mereka betul sebelum membuat pembayaran.
13) Jika saya tidak dapat menghadiri filem yang saya beli melalui Shopee, adakah transaksi saya akan dikenakan bayaran dan bolehkah saya meminta bayaran balik?
Setelah proses pembayaran pembelian tiket dalam talian berjaya diselesaikan, bayaran akan ditolak daripada kaedah pembayaran yang dipilih (Perbankan Dalam Talian, Kad Kredit/Debit, dan ShopeePay), dan tiada bayaran balik dibenarkan.
14) Selepas membeli tiket saya secara dalam talian, di mana dan bila saya boleh mengambil tiket tersebut?
Anda akan menerima Kod QR dan ID transaksi, yang boleh diakses di bawah Pesanan Saya dengan pergi ke Prabayar, Bil & Tiket > Pesanan. Anda boleh mengimbas Kod QR serta-merta di pusat pemeriksaan panggung wayang yang menyokong ciri ini. Sebagai alternatif, anda juga boleh mengambil tiket filem anda dari kaunter panggung wayang dengan memberikan kakitangan panggung wayang ID transaksi anda.
15) Apakah Terma & Syarat lain untuk jenis dewan tertentu (contohnya, 4DX, IMAX, Aurum Theatre, dll.)?
Sila rujuk terus kepada panggung wayang tertentu untuk terma & syarat masing-masing. Anda boleh melakukannya dengan melawat laman web khusus panggung wayang tersebut.
Untuk pertanyaan berkaitan panggung wayang, sila hubungi pengendali panggung wayang terus: