Bahasa Malaysia | English
1) Berapakah harga Perlindungan Alergi?
Allergy Protection costs only RM2 regardless of the price of the item purchased! Get 80% of your outpatient medical expenses reimbursed (up to RM500) for allergic reactions suffered within 30 days after the order is received.
2) Bagaimana saya tahu jika perlindungan Perlindungan Alergi saya aktif?
Sebaik sahaja anda berjaya menerima barangan yang dibeli, Penyedia Perkhidmatan kami akan menghantar email kepada anda dengan kontrak perkhidmatan sementara dan URL pengaktifan. Klik pada URL pengaktifan untuk mengaktifkan perlindungan anda! Sila ambil perhatian bahawa anda mesti mengaktifkan perlindungan anda sebelum membuat tuntutan.
3) Berapa lama Perlindungan Alergi melindungi saya?
Perlindungan Alergi adalah untuk tempoh 30 hari bermula dari tarikh penghantaran barangan yang dibeli. Anda boleh melawat pusat perubatan dan menuntut perbelanjaan perubatan anda pada bila-bila masa dalam tempoh 30 hari.
4) Adakah terdapat sekatan ke atas pusat perubatan yang saya lawati?
Perlindungan Alergi menyediakan pampasan daripada MANA-MANA pusat perubatan yang anda lawati, selagi anda dapat memberikan surat diagnosis yang sah daripada doktor yang diberi kuasa. Ia semudah itu!
5) Bagaimana saya membuat tuntutan di bawah Perlindungan Alergi?
Jika anda mengalami reaksi alahan yang disyaki, lawati mana-mana pusat perubatan pilihan anda secepat mungkin. Maklumkan kepada doktor bahawa reaksi alahan itu disyaki disebabkan oleh produk yang dibeli dan minta surat diagnosis. Anda dikehendaki membayar bil perubatan anda terlebih dahulu dan akan menerima bayaran balik daripada Rakan Perkhidmatan kami jika tuntutan anda sah.
6) Apakah itu surat diagnosis dan bagaimana saya memintanya daripada doktor saya?
Surat diagnosis adalah penting untuk Penyedia Perkhidmatan kami menilai kesahihan lawatan perubatan tersebut. Untuk layak membuat tuntutan, surat diagnosis harus mengandungi butiran berikut:
a. Nama penuh pesakit dan nombor IC
b. Tarikh lahir
c. Nombor ID kes klinik
d. Diagnosis dan pernyataan bahawa pesakit mengalami reaksi alahan daripada alergen yang terdapat dalam produk yang dibeli
7) Adakah terdapat pengecualian untuk perlindungan ini?
Perlindungan Alergi tidak menyediakan perlindungan/bayaran balik jika:
a. Surat diagnosis tidak sah.
b. Produk rosak, cacat, tamat tempoh, mengalami kegagalan kilang, dan ditarik balik.
c. Produk digunakan/dikonsumsi dengan tidak betul.
d. Reaksi alahan dialami secara sengaja.
e. Reaksi alahan dialami selepas tempoh insurans.
8) Apa yang berlaku jika saya membeli berbilang barang dengan Perlindungan Alergi yang ditanda?
Setiap item yang dibeli akan mempunyai kontrak perkhidmatan Perlindungan Alergi yang sepadan. Sila ambil perhatian bahawa anda hanya layak membuat satu tuntutan bagi setiap lawatan perubatan dan bil.
9) Saya membeli produk untuk digunakan/dikonsumsi oleh anak-anak saya. Bolehkah anak-anak saya mendapat manfaat daripada Perlindungan Alergi?
Ya! Perlindungan Alergi boleh digunakan untuk pengguna yang membeli Perlindungan Alergi dan ahli keluarga terdekat mereka, iaitu pasangan sah dan anak-anak. Berikan ketenangan fikiran kepada keluarga anda sekarang!
10) Adakah jumlah perbelanjaan perubatan pesakit luar boleh dituntut sepenuhnya?
Tertakluk kepada dokumen perubatan yang sah, anda akan layak menuntut sehingga 80% daripada perbelanjaan perubatan pesakit luar anda (sehingga RM500). Baki 20% akan ditanggung oleh anda sebagai bayaran lebihan.
11) Apa yang berlaku jika saya memohon Pemulangan & Bayaran Balik untuk barangan dengan perkhidmatan Perlindungan Produk?
Sebaik sahaja permohonan Pemulangan & Bayaran Balik (sama ada secara penuh atau sebahagian) diluluskan untuk barangan yang dibeli dengan perkhidmatan Perlindungan Produk, perkhidmatan Perlindungan Produk yang dilampirkan pada item tersebut akan dibatalkan. Bayaran perkhidmatan Perlindungan Produk akan dikembalikan ke dompet ShopeePay anda.