Bahasa Malaysia | English
1. Bilakah saya akan menerima pengesahan tempahan saya?
Untuk aktiviti dengan pengesahan segera: Anda akan menerima pengesahan tempahan (fail PDF) melalui e-mel dalam masa 5 minit selepas membuat tempahan. Semak Halaman Butiran Pesanan > Klik "Lihat" untuk mengakses halaman e-tiket.
Untuk aktiviti tanpa pengesahan segera: Anda akan menerima pengesahan tempahan (fail PDF) melalui e-mel dalam masa 30 minit selepas tempahan selesai. Semak Halaman Butiran Pesanan > Klik "Lihat" untuk mengakses halaman e-tiket.
2. Bolehkah saya tempah aktiviti bagi pihak orang lain?
Ya, anda boleh. Pastikan anda memasukkan butiran mereka semasa menyelesaikan maklumat tempahan untuk membuat tempahan bagi pihak keluarga dan rakan.
Harap maklum bahawa sesetengah baucar Shopee tidak boleh dipindah milik dan hanya boleh digunakan oleh individu yang butirannya dinyatakan pada baucar tersebut. Oleh itu, sila pastikan anda telah memasukkan butiran tetamu yang betul semasa membuat tempahan.
3. Apa yang perlu saya lakukan jika saya belum menerima e-mel pengesahan tempahan saya?
Jika masa pengesahan telah berlalu, sila:
Jika anda masih tidak dapat mencari e-mel pengesahan tempahan, sila hubungi ejen sokongan pelanggan kami melalui halaman tempahan anda > Klik pada tempahan anda > "Sembang dengan kami".
Bergantung kepada dasar pembatalan acara atau tiket, anda boleh meminta bayaran balik jika berkenaan melalui Perkhidmatan Pelanggan Shopee.
5. Berikut adalah cara untuk menghubungi sokongan pelanggan kami:
Melalui Tempahan:
i. Klik pada halaman “Saya”.
ii. Klik pada mana-mana tempahan.
iii. Klik pada ikon “?” di bahagian atas kanan halaman anda.
iv. Tatal ke bawah ke bahagian "Ada sebarang soalan"
v. Klik pada "Chat".
Melalui Panggilan Internet:
i. Pergi ke halaman “Saya”.
ii. Klik pada "Pusat Bantuan".
iii. Klik “Internet Call” di bahagian bawah halaman
Melalui Shopee Chat
i. Pergi ke halaman “Saya”.
ii. Klik pada “Chat bersama Shopee” di bahagian bawah halaman.
Jika anda menghubungi kami berkaitan dengan tempahan sedia ada, sila sertakan maklumat berikut dalam pertanyaan anda untuk membantu kami menyelesaikan masalah anda dengan lebih cepat:
6. Apa yang perlu saya lakukan jika saya tidak menerima tiket atau e-tiket e-mel saya?
Dalam kebanyakan kes, pengguna akan menerima pengesahan tempahan (fail PDF) melalui e-mel dalam masa 30 minit selepas tempahan selesai. Jika anda masih belum menerimanya selepas tempoh tersebut, anda boleh:
Jika anda masih tidak dapat mencari e-mel pengesahan tempahan, hubungi ejen sokongan pelanggan kami melalui halaman tempahan anda > Klik pada tempahan anda > "Sembang dengan kami".
7. Bagaimana saya boleh menggunakan e-tiket untuk memasuki acara?
Anda boleh mencetak atau menunjukkan e-tiket di pintu masuk.
8. Adakah saya akan dikenakan caj jika membatalkan tiket?
Produk yang berbeza mempunyai dasar pembatalan yang berbeza yang dinyatakan dalam jenis tiket. Untuk produk yang boleh dibatalkan, sila hubungi sokongan pelanggan kami untuk maklumat lanjut.
Untuk Terma & Syarat tempahan, sila rujuk kepada Polisi Acara masing-masing.
9. Di mana saya boleh mencari polisi berkenaan pembatalan?
Semasa mencari acara, anda boleh melihat polisi pembatalan di bawah terma dan syarat. Anda juga boleh mendapatkan maklumat ini pada butiran pesanan tempahan.
10. Bolehkah saya membatalkan tiket?
Bergantung kepada dasar pembatalan acara atau tiket, anda boleh meminta bayaran balik jika berkenaan dengan menghubungi pasukan sokongan pelanggan kami..
11. Bagaimana saya boleh melihat status permintaan bayaran balik saya dan bila saya akan mendapat bayaran balik?
Bayaran balik akan dimasukkan semula ke dalam e-dompet anda secara automatik. Sila hubungi pasukan sokongan pelanggan kami untuk menyemak status.
12. Bolehkah saya menggunakan Baucar atau syiling Shopee untuk menebus?
Ya, anda boleh menggunakan baucar anda dan menggunakan syiling Shopee semasa pembayaran. Anda tidak akan memperoleh syiling Shopee untuk pembelian tiket acara.
13. Apa yang berlaku jika saya sudah berada di acara tetapi mempunyai masalah untuk masuk?
Sila hubungi pasukan sokongan pelanggan kami dengan segera jika anda menghadapi masalah memasuki acara.
14. Apa yang perlu dilakukan apabila acara dibatalkan oleh GlobalTix atau penganjur?
GlobalTix akan memaklumkan Shopee tentang sebarang acara yang dibatalkan dan pesanan yang terjejas. Pasukan sokongan pelanggan kami akan menghubungi semua pengguna yang terjejas melalui e-mel.