2) Berapa lamakah tempoh Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan?
Tempoh perkhidmatan untuk Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan adalah selama dua belas (12) bulan selepas tamat tempoh waranti asal atau dari tarikh penghantaran peranti elektronik yang layak (iaitu, pengesahan penghantaran pesanan di platform Shopee). Untuk maklumat lanjut mengenai cara Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan berfungsi, sila rujuk kepada bahagian "Cara Membuat Tuntutan/How to claim".
3) Bagaimana Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan berfungsi?
Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan boleh dibeli sebagai lanjutan daripada waranti asal atau bermula selepas pembeli mengesahkan penerimaan barangan, untuk produk tanpa waranti sedia ada.
a) Jika produk elektronik anda mempunyai waranti sedia ada:
b) Jika produk elektronik anda tidak mempunyai waranti sedia ada::
4) Apakah perlindungan ini melindungi?
Harga Produk Elektronik | Tuntutan / Manfaat |
Lebih daripada RM100.00 | Pembaikan atau penggantian di kedai pembaikan yang diberi kuasa sahaja, sehingga jumlah maksimum yang dijamin 1 |
RM100.00 dan ke bawah | Pampasan tunai sekali sahaja yang setara dengan jumlah yang dipersetujui (iaitu, Program Tunai) daripada jumlah maksimum yang dijamin 2 |
5) Apakah perlindungan ini tidak melindungi?
Sila rujuk kepada "Pengecualian Am" dalam Terma & Syarat untuk maklumat lanjut.
6) Adakah terdapat had masa untuk memfailkan tuntutan?
Ya, tuntutan perlu dikemukakan tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh kerosakan elektronik atau mekanikal peranti elektronik yang layak.
7) Polisi saya dibeli sebelum 8 Jun 2023; bagaimana saya mengemukakan tuntutan?
Untuk pembelian sebelum 8 Jun 2023, anda boleh mengemukakan tuntutan melalui portal tuntutan melalui pautan yang dikongsi dengan anda oleh Insurans melalui e-mel dan/atau WhatsApp semasa perlindungan anda diaktifkan. Hubungi claims@policystreet.com jika anda memerlukan bantuan lanjut mengenai langkah-langkah tuntutan.
8) Bagaimana saya membeli Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan sebagai sebahagian daripada pesanan saya?
Pembelian Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan mungkin telah dipilih terlebih dahulu apabila anda membeli peranti elektronik yang layak. Jika anda ingin keluar, nyahpilih kotak yang relevan sebelum membuat pesanan anda di halaman checkout.
9) Bagaimana saya boleh nyahpilih Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan di checkout?
Di halaman checkout, pengguna boleh nyahpilih kotak yang berkaitan untuk mengeluarkan Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan daripada troli.
10) Bolehkah saya mendapatkan Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan untuk sebarang item elektronik di Shopee?
Tidak, hanya kategori elektronik tertentu yang dilindungi oleh Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan. Sesetengah penyenaraian mungkin menyertakannya, tetapi item tertentu dikecualikan, dan PolicyStreet berhak membatalkan polisi mengikut Terma dan Syarat yang digariskan.