2) Berapa lamakah tempoh Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan?
Tempoh perkhidmatan untuk Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan adalah selama dua belas (12) bulan selepas tamat tempoh waranti asal atau dari tarikh penghantaran peranti elektronik yang layak (iaitu, pengesahan penghantaran pesanan di platform Shopee). Untuk maklumat lanjut mengenai cara Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan berfungsi, sila rujuk kepada bahagian "Cara Membuat Tuntutan/How to claim".
3) Bagaimana Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan berfungsi?
Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan boleh dibeli sebagai lanjutan daripada waranti asal atau bermula selepas pembeli mengesahkan penerimaan barangan, untuk produk tanpa waranti sedia ada.
a) Jika produk elektronik anda mempunyai waranti sedia ada:
b) Jika produk elektronik anda tidak mempunyai waranti sedia ada::
4) Apakah perlindungan ini melindungi?
Harga Produk Elektronik | Tuntutan / Manfaat |
Lebih daripada RM100.00 | Pembaikan atau penggantian di kedai pembaikan yang diberi kuasa sahaja, sehingga jumlah maksimum yang dijamin 1 |
RM100.00 dan ke bawah | Pampasan tunai sekali sahaja yang setara dengan jumlah yang dipersetujui (iaitu, Program Tunai) daripada jumlah maksimum yang dijamin 2 |
5) Apakah perlindungan ini tidak melindungi?
Sila rujuk kepada "Pengecualian Am" dalam Terma & Syarat untuk maklumat lanjut.
6) Adakah terdapat had masa untuk memfailkan tuntutan?
Ya, tuntutan perlu dikemukakan tidak lewat daripada empat belas (14) hari dari tarikh kerosakan elektronik atau mekanikal peranti elektronik yang layak.
7) Polisi saya dibeli sebelum 8 Jun 2023; bagaimana saya mengemukakan tuntutan?
Untuk pembelian sebelum 8 Jun 2023, anda boleh mengemukakan tuntutan melalui portal tuntutan melalui pautan yang dikongsi dengan anda oleh Insurans melalui e-mel dan/atau WhatsApp semasa perlindungan anda diaktifkan. Hubungi claims@policystreet.com jika anda memerlukan bantuan lanjut mengenai langkah-langkah tuntutan.
8) Bagaimana saya membeli Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan sebagai sebahagian daripada pesanan saya?
Pembelian Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan mungkin telah dipilih terlebih dahulu apabila anda membeli peranti elektronik yang layak. Jika anda ingin keluar, nyahpilih kotak yang relevan sebelum membuat pesanan anda di halaman checkout.
9) Bagaimana saya boleh nyahpilih Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan di checkout?
Di halaman checkout, pengguna boleh nyahpilih kotak yang berkaitan untuk mengeluarkan Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan daripada troli.
10) Bolehkah saya mendapatkan Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan untuk sebarang item elektronik di Shopee?
Tidak, hanya kategori elektronik tertentu yang dilindungi oleh Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan. Sesetengah penyenaraian mungkin menyertakannya, tetapi item tertentu dikecualikan, dan PolicyStreet berhak membatalkan polisi mengikut Terma dan Syarat yang digariskan.
11. Bagaimana cara untuk menghantar tuntutan bagi Program Perkhidmatan Perlindungan Lanjutan?
Langkah 1: Lawati portal tuntutan digital PolicyStreet di sini: https://shopee-claims.policystreet.com/
Langkah 2: Log masuk menggunakan nombor mudah alih berdaftar anda dan masukkan Kata Laluan Sekali (OTP).
Langkah 3: Jika ini adalah kali pertama anda membeli Program Perkhidmatan Waranti yang disediakan oleh PolicyStreet, anda perlu mengisi butiran peribadi anda.
Langkah 4: Pilih item yang ingin anda tuntut.
Langkah 5: Pilih jenis tuntutan yang ingin dibuat.
Langkah 6: Masukkan butiran yang diperlukan dalam tuntutan:
Langkah 7: Penyedia Perkhidmatan akan mengatur pembaiki untuk menghubungi anda melalui nombor mudah alih berdaftar.
Langkah 8: Pembaiki akan mengambil item daripada anda melalui salah satu kaedah berikut, bergantung pada item:
Langkah 9: Pembaiki akan menilai sama ada kerosakan pada item layak untuk tuntutan di bawah perlindungan Waranti Lanjutan.
Langkah 10: PolicyStreet akan memaklumkan anda melalui portal tuntutan jika item yang rosak layak untuk pembaikan yang boleh dituntut, dan pembaiki akan meneruskan perkhidmatan pembaikan.
Langkah 11: Sila bawa kad pengenalan yang didaftarkan di portal tuntutan PolicyStreet untuk memudahkan proses tuntutan.
Aktiviti | Tempoh Masa |
---|---|
Penghantaran/Pemberitahuan tuntutan | Tidak lebih daripada empat belas (14) hari selepas kejadian kehilangan atau kerosakan berlaku. |
Rangkaian pembaikan yang dibenarkan untuk menghubungi bagi pengambilan item/pembaikan di lokasi untuk pemeriksaan | Tidak lebih daripada dua (2) hari bekerja selepas penghantaran tuntutan. |
Kelulusan tuntutan | Tidak lebih daripada lima (5) hari selepas produk diterima untuk pemeriksaan oleh rangkaian pembaikan yang dibenarkan. |
Penyelesaian pembaikan | Pembaikan standard akan mengambil masa sehingga empat (4) hari bekerja. Sila ambil perhatian bahawa ini tertakluk kepada ketersediaan alat ganti dan tahap kerosakan. |