Bahasa Malaysia | English
1. Apa itu Perlindungan Skrin Retak?
Perlindungan Skrin Retak memberikan perlindungan untuk skrin depan telefon bimbit baru dan terpakai selama 12 bulan.
2. Berapakah harga untuk Perkhidmatan Perlindungan Skrin Retak bagi telefon bimbit saya?
Harga untuk Perkhidmatan Perlindungan Skrin Retak adalah RM32.40 untuk perlindungan selama dua belas (12) bulan, sehingga nilai perkhidmatan maksimum sebanyak RM1,000.00 setiap pembelian.
3. Apa yang dilindungi oleh perlindungan ini?
Perkhidmatan ini melindungi satu tuntutan sehingga jumlah yang dijamin untuk kerosakan skrin depan telefon bimbit.
4. Apa yang tidak dilindungi oleh perlindungan ini?
Sila rujuk "Pengecualian Umum/General Exclusion" dalam Terma & Syarat untuk maklumat lanjut.
5. Bagaimana untuk mengaktifkan perlindungan skrin retak?
Nota:
Sila daftar kod penebusan dalam tempoh 14 hari dari tarikh pembelian.
1 kod penebusan hanya boleh memberikan perlindungan untuk 1 peranti mudah alih.
Anda boleh memohon sehingga 5 kod penebusan setiap polisi.
IV. Masukkan butiran peribadi anda dan nombor IMEI peranti anda.
Nota: Dail *#06# untuk mendapatkan nombor IMEI peranti anda.
Kaedah 1: Ambil gambar peranti anda dengan cermin.
Kaedah 2: Ambil gambar peranti anda menggunakan peranti kedua.
6. Adakah terdapat had masa untuk membuat tuntutan?
Ya, tuntutan mesti dihantar tidak lewat daripada tujuh (7) hari bekerja dari tarikh kejadian yang menyebabkan kerosakan skrin depan telefon bimbit secara tidak sengaja.
7. Bolehkah saya membatalkan Perlindungan Skrin Retak dan mendapatkan bayaran balik?
Perkhidmatan Perlindungan Skrin Retak mempunyai tempoh pembatalan selama empat belas (14) hari dari tarikh pengesahan penerimaan barang yang disertakan dari platform Shopee. Perkhidmatan ini tidak boleh dibatalkan selepas tempoh ini.
8. Bagaimanakah cara untuk menghantar tuntutan bagi Perlindungan Skrin Retak?
Langkah 1: Lancarkan aplikasi Igloo yang anda gunakan untuk pengaktifan atau muat turun semula aplikasi Igloo di Google Play Store atau Apple App Store.
Langkah 2: Sebagai alternatif, layari https://igloocare-my.iglooinsure.com/login.
Langkah 3: Log masuk menggunakan nombor telefon bimbit berdaftar anda dan masukkan Kata Laluan Sekali Guna (OTP).
Langkah 4: Pilih polisi dan faedah yang ingin anda tuntut.
Langkah 5: Masukkan butiran yang diperlukan dalam e-borang tuntutan dan sertakan gambar skrin hadapan telefon bimbit yang retak.
Langkah 6: Pilih lokasi pembaikan pilihan anda - negeri dan bandar.
Langkah 7: Semak semula maklumat dan hantar permohonan tuntutan.
Langkah 8: Kedai pembaikan Igloo atau pusat servis yang paling hampir dengan lokasi pilihan anda akan disarankan.
Langkah 9: Hantar telefon bimbit yang rosak ke salah satu kedai pembaikan atau pusat servis yang disenaraikan untuk dibaiki.
Langkah 10:
Langkah 11:
Aktiviti | Tempoh Masa |
---|---|
Penghantaran tuntutan | Tidak lewat daripada tujuh (7) hari bekerja dari tarikh kejadian yang menyebabkan kerosakan tidak sengaja atau kerosakan akibat cecair pada telefon bimbit. |
Pembaikan telefon bimbit oleh kedai pembaikan atau pusat servis | Temujanji: Satu (1) hari Walk-in (tertakluk kepada ketersediaan alat ganti): Tujuh (7) hari |
Bayaran tuntutan (jika berkenaan) | Tujuh (7) hingga sepuluh (10) hari bekerja dari tarikh kelulusan tuntutan. |