Hi, how can we help?

[ShopeeFood] Mengapakah pesanan ShopeeFood saya dibatalkan?

Bahasa Malaysia | English


ShopeeFood boleh membatalkan pesanan anda jika:


1. Rakan Penghantar mengemukakan permintaan pembatalan disebabkan oleh cuaca buruk, restoran tutup, kemalangan, atau sebarang sebab lain yang sah untuk pembatalan pesanan. Namun begitu, adalah disyorkan untuk Rakan Penghantar untuk sentiasa memaklumkan pihak pelanggan sebelum pembatalan.

2. Peniaga mengemukakan permintaan pembatalan (contoh: kehabisan stok, penutupan kedai)

3. Sistem secara automatik akan membatalkan pesanan kerana tiada Rakan Penghantar yang diberikan dalam tempoh yang ditetapkan untuk pesanan anda. Anda boleh rujuk SINI untuk maklumat.

4. Beberapa gangguan teknikal dengan sistem ShopeeFood boleh menyebabkan tempahan dibatalkan secara automatik. Anda boleh menghubungi pasukan khidmat pelanggan pada bila-bila masa jika pembayaran anda tidak dikembalikan dalam situasi sedemikian.


Sila rujuk jadual di sini untuk proses
bayaran balik dan garis masa.
Was this article helpful?
Yes
No