Hi, how can we help?

[ShopeeFood] Mengapa permintaan pembayaran balik saya ditolak

Bahasa Malaysia | English

Harap maklum bahawa permintaan pembayaran balik akan ditolak jika alasan yang anda pilih berada di bawah mana-mana metrik penolakan berikut dalam dasar pembayaran balik ShopeeFood kami:

 

  • Keutamaan rasa (contoh. berkaitan dengan rasa makanan)

  • Bahagian makanan (contoh. saiz hidangan, perbandingan dengan gambar tidak boleh diterima (gambar adalah untuk tujuan ilustrasi sahaja)

  • Perubahan fikiran

  • Pembungkusan makanan yang rosak di mana kualiti makanan tidak terjejas

  • Makanan yang siap dibungkus (contoh. buah-buahan yang telah dibungkus)

  • Arahan / permintaan khas di bahagian nota

 

Untuk sebarang masalah dengan pesanan anda, seperti barang makanan yang hilang/salah, makanan tiba dalam keadaan yang tidak memuaskan atau sebagainya, sila laporkan isu tersebut kepada kami dalam masa 24 jam melalui aplikasi Shopee.

 

⚠️ Nota

1. Permintaan pembayaran balik memerlukan sebab pembayaran balik yang sah dan bukti gambar yang jelas.

2. Permintaan yang tidak lengkap akan ditolak.

3. Di bawah adalah jenis-jenis sebab dan dokumen sokongan mencukupi yang dibenarkan:

  • Menerima barang yang salah/ tidak lengkap - DI SINI

  • Tiada makanan diterima - DI SINI

  • Lain-lain (penutup bekas makanan pecah/makanan tidak boleh dimakan/makanan rosak/ tumpah) - sila rujuk jadual di bawah


4. Sila ambil perhatian bahawa untuk tempahan Domino's Pizza, anda boleh rujuk di SINI

1.png

2.png

Copy of Copy of Contoh.png

Was this article helpful?
Yes
No