Bahasa Malaysia | English
Harap maklum bahawa permintaan pembayaran balik akan ditolak jika alasan yang anda pilih berada di bawah mana-mana metrik penolakan berikut dalam dasar pembayaran balik ShopeeFood kami:
Keutamaan rasa (contoh. berkaitan dengan rasa makanan)
Bahagian makanan (contoh. saiz hidangan, perbandingan dengan gambar tidak boleh diterima (gambar adalah untuk tujuan ilustrasi sahaja)
Perubahan fikiran
Pembungkusan makanan yang rosak di mana kualiti makanan tidak terjejas
Makanan yang siap dibungkus (contoh. buah-buahan yang telah dibungkus)
Arahan / permintaan khas di bahagian nota
Untuk sebarang masalah dengan pesanan anda, seperti barang makanan yang hilang/salah, makanan tiba dalam keadaan yang tidak memuaskan atau sebagainya, sila laporkan isu tersebut kepada kami dalam masa 24 jam melalui aplikasi Shopee.
⚠️ Nota
1. Permintaan pembayaran balik memerlukan sebab pembayaran balik yang sah dan bukti gambar yang jelas.
2. Permintaan yang tidak lengkap akan ditolak.
3. Di bawah adalah jenis-jenis sebab dan dokumen sokongan mencukupi yang dibenarkan:
Menerima barang yang salah/ tidak lengkap - DI SINI
Tiada makanan diterima - DI SINI
Lain-lain (penutup bekas makanan pecah/makanan tidak boleh dimakan/makanan rosak/ tumpah) - sila rujuk jadual di bawah
4. Sila ambil perhatian bahawa untuk tempahan Domino's Pizza, anda boleh rujuk di SINI