Bahasa Malaysia | EnglishJika anda ingin menyahaktifkan perkhidmatan ShopeePay sebagai peniaga, sila isi Borang Penyahaktifan Peniaga ShopeePay dengan butiran peniaga atau kedai anda, dan tekan Hantar untuk meneruskan proses penyahaktifan.Pasukan ShopeePay akan menyemak permintaan anda, dan ia mungkin mengambil masa sehingga 7 hingga 14 hari bekerja untuk menyelesaikan penutupan akaun. Ini juga akan membolehkan kami mengemas kini anda tentang sebarang perkara tertunggak.Berikut adalah 7 langkah untuk menyahaktifkan perkhidmatan ShopeePay untuk akaun peniaga atau kedai anda:Langkah 1: Masukkan Alamat E-mel anda💡 Tip:- Pastikan alamat e-mel yang anda berikan adalah aktif untuk menerima kemas kini tentang permintaan anda.
Langkah 2: Isi ID Peniaga atau Nama Penuh Peniaga anda⚠️ Nota:- Jika anda tidak ingat ID Peniaga atau Nama Penuh Peniaga anda, anda boleh ikuti langkah ini:
Langkah 3: Pilih Keutamaan Penyahaktifan anda⚠️ Nota:Sila pilih Tahap Peniaga hanya jika anda ingin menyahaktifkan keseluruhan akaun peniaga, termasuk semua kedai. Sila pilih Tahap Kedai jika anda ingin menyahaktifkan mana-mana kedai tertentu dan isikan maklumat kedai tersebut.Langkah 4: Pilih sebab untuk menyahaktifkan akaun andaLangkah 5: Berikan Dokumen Penyahaktifan anda⚠️ Nota:- Pilih jenis perniagaan anda dan lampirkan dokumen penyahaktifan terkini daripada senarai di bawah untuk memastikan proses penyahaktifan berjalan lancar.
Jenis Perniagaan Peniaga | Dokumen Penutupan |
Peniaga Individu | |
Perniagaan Tunggal / Perkongsian | |
Syarikat (Sdn Bhd, Bhd) | |
Perkongsian Liabiliti Terhad (LLP) | |
Sabah & Sarawak | |
Langkah 6: Lampirkan salinan berwarna bahagian depan dan belakang kad pengenalan pengarah asal
Langkah 7: Lampirkan gambar selfie dengan kad pengenalan anda
Dengan melengkapkan langkah-langkah ini, akaun ShopeePay anda akan disahaktifkan. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi pasukan khidmat pelanggan kami melalui saluran di bahagian bawah halaman.