Ikuti langkah-langkah di bawah untuk memproses pemulangan wang bagi satu transaksi:
Langkah 1: Pilih Cawangan di mana anda ingin memproses pemulangan wang Langkah 2: Pergi ke tab ShopeePay Langkah 3: Semak ID Transaksi dan ID Rujukan Langkah 4: Masukkan PIN Dompet Kedai Langkah 5: Klik pada Pemulangan Bayaran Langkah 6: Lihat Transaksi yang telah Dibayar Balik di tab utama ShopeePay
⚠️ Nota:
Akaun pentadbir boleh memulakan pemulangan wang untuk semua cawangan, manakala akaun staf hanya boleh memulakan pemulangan wang untuk cawangan mereka sahaja.
Anda boleh melihat transaksi dana di Papan Pemuka (Dashboard) untuk pemantauan dan penjejakan yang lebih baik.
Jika PIN kedai belum disediakan, sistem akan meminta anda untuk menciptanya seperti dalam gambar di bawah. Sila hubungi individu yang bertanggungjawab terhadap akaun Admin untuk melengkapkan penyediaan ini.