Hi, how can we help?

[ShopeePay] Adakah terdapat had yang ditetapkan untuk menggunakan ShopeePay?

Bahasa Malaysia | English 
 
Had baki dompet dan transaksi ShopeePay anda bergantung pada tahap pengesahan akaun seperti yang dinyatakan dalam jadual di bawah. Had Transaksi Harian merangkumi tambah nilai, pembayaran pesanan, pemindahan ke pengguna lain, pemulangan wang, pembayaran luar talian, dan pengeluaran.

Sahkan akaun IC anda hari ini untuk menikmati kelebihan sebagai pengguna akaun premium! 
 

Jenis Akaun 

Asas

Premium*

Premium

Had Baki Dompet 

RM2,999

RM4,999

RM9,999

Kaedah Pengesahan

Tidak Disahkan

Setelah melengkapkan proses KYC standard

Setelah melengkapkan proses e-KYC

Had Transaksi Harian

RM2,999

RM4,999

RM9,999

Had Transaksi Bulanan

RM4,999

RM4,999

RM20,000

Had Transaksi Tahunan

RM59,999

RM59,999

RM120,000

 
⚠️ Nota: 
 
  • Pengguna ShopeePay yang telah disahkan sebelum 13 November 2024 tetapi belum melengkapkan proses e-KYC baharu.
  • Mulai 24 Februari 2025, pengguna baharu yang mengesahkan akaun ShopeePay mereka hanya akan diberikan akses kepada akaun premium.

Ketahui lebih lanjut mengenai peningkatan akaun anda dengan membaca artikel Pusat Bantuan kami Bagaimana saya boleh mengesahkan akaun ShopeePay saya?. Perlu diingat bahawa pengguna Android dengan sistem operasi yang lebih rendah daripada versi 7.0 dihadkan kepada had pembayaran harian sebanyak RM200. Sekiranya pengguna menaik taraf telefon bimbit mereka kepada telefon dengan versi sistem operasi yang lebih tinggi daripada 7.0, anda perlu mengikat akaun anda semula pada peranti baharu.

Ikuti langkah-langkah di bawah untuk mengikat akaun anda pada peranti baharu:
 
f7fddd5d-533e-4182-a84f-cd1afd81d13a.jpg

Langkah 1: Pergi ke halaman Saya
Langkah 2: Klik pada ShopeePay
Langkah 3: Masukkan Kata Laluan Sekali (OTP) yang dihantar ke nombor telefon bimbit anda

⚠️Nota: Halaman OTP akan muncul semasa log masuk menggunakan peranti baharu.
Was this article helpful?
Yes
No