Hi, how can we help?

[Produk Digital] Bagaimanakah cara untuk menggunakan Baucar Makanan & Perkhidmatan yang dibeli dari Prabayar, Bil & Tiket di kedai?

Bahasa Malaysia | English

Apa Itu Baucar Makanan & Perkhidmatan?
Baucar Makanan & Perkhidmatan yang dibeli melalui kategori Prabayar, Bil & Tiket boleh digunakan di kedai yang mengambil bahagian dengan menunjukkan kod baucar kepada juruwang. Baucar ini hanya sah untuk penebusan secara fizikal di kedai (offline), dan anda perlu menunjukkan kod yang betul kepada staf di kedai untuk menebusnya.

 ⚠️ Penting: Jika anda tersilap menebus atau meleret kod baucar sebelum menunjukkannya di kaunter, baucar tersebut mungkin tidak boleh digunakan lagi. 

Cara Cari dan Guna Baucar Anda
Ikuti langkah-langkah di bawah untuk mencari dan menebus Baucar Makanan & Perkhidmatan anda di kedai.

Panduan Langkah demi Langkah

Untuk Semua Pengguna Aplikasi Shopee:

  • Pergi ke Prabayar, Bil & Tiket melalui laman utama Shopee atau tab Saya (Me).

  • Ketik pada Pesanan (Orders) di penjuru kanan atas.

  • Cari pesanan anda di tab Untuk Diterima (To Receive).

  • Ketik nama pesanan untuk melihat kod baucar.

  • Di kedai, tunjukkan kod tersebut kepada juruwang dan leret untuk menebus baucar.



ef0cf4a9-b768-4f48-9faf-1c83c7216fec.jpg
 
ea13217b-58b4-4080-b7b0-1408ed8c58c6.jpg
 

Untuk Pengguna Aplikasi ShopeePay:

  1. Buka aplikasi ShopeePay dan ketik "Lihat Semua (View All)".

  2. Ketik pada "E-Baucar (E-Voucher)".

  3. Ketik pada Pesanan (Order) dan pergi ke tab "Untuk Diterima (To Receive)".

  4. Ketik nama baucar untuk melihat kod.

  5. Tunjukkan kepada juruwang di kaunter dan leret untuk menebus baucar tersebut.

 
 5ca889ee6ce849b191e201711fe675dd.jpg 
  

Juruwang akan mengimbas atau mengesahkan Kod Tawaran Offline untuk pembelian anda.
 
95315156-b5fa-4914-bd84-491e72cca8cb.jpg
⚠️Nota: 

  • Tawaran Offline yang telah ditebus melalui Leret untuk Menebus Baucar dianggap telah ditebus dan tidak boleh dipulihkan dengan apa cara sekalipun.
  • Tawaran Offline yang dibeli dari Prabayar, Bil & Tiket tidak boleh dipulangkan atau dikembalikan.
  • Sila semak dengan juruwang mengenai terma Tawaran Offline yang berkaitan sebelum leret butang untuk menebus Tawaran Offline di aplikasi Shopee.
 
Ada soalan lain? Hubungi kami melalui saluran di bawah dan kami sedia membantu anda!
Was this article helpful?
Yes
No