Hi, how can we help?

[ShopeeFood Merchant] Cara Menukar/Mengemas Kini Maklumat Perniagaan Saya

Bahasa Malaysia | English

Menjaga maklumat perniagaan kedai anda tepat dan terkini di ShopeeFood adalah penting untuk menarik pelanggan dan memberikan perkhidmatan yang berkesan.

Dengan mengikuti panduan dan syarat yang dinyatakan, anda boleh memastikan kemas kini anda diproses dengan cekap.
 
#Jenis Permintaan yang Tersedia
1Perubahan alamat kedai/ lokasi latitud & longitud
Kemas kini lokasi fizikal kedai anda.
2Tukar nama kedai/ jenama
Ubah nama atau jenama kedai anda.
3Tukar alamat e-mel kedai
Kemas kini alamat e-mel untuk komunikasi kedai anda.
4Tukar nombor telefon kedai
Kemas kini butiran nombor telefon kedai anda.
5Perubahan status SST
Laraskan status Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) anda.
6 Perubahan status halal
Kemas kini status sijil Halal kedai anda.
7Perubahan butiran akaun bank/ e-mel penyelesaian kedai
Ubah maklumat akaun bank atau e-mel penyelesaian anda.
8Perubahan Pemilikan Perniagaan (SSM)
Kemas kini maklumat pemilikan berdasarkan dokumen SSM.
9Akses kepada Aplikasi Rakan Kongsi (Nombor OTP/ Tetapkan Semula Kata Laluan)
Urus keselamatan dan akses akaun Aplikasi Rakan Kongsi anda.
 
Klik di sini untuk membuat permintaan untuk mengemas kini maklumat anda. ShopeeFood telah menetapkan proses untuk kedai mengemas kini maklumat mereka. Dalam artikel ini, kami akan menerangkan syarat-syarat umum untuk menukar maklumat perniagaan anda di ShopeeFood.

  • ShopeeFood berhak untuk mengesahkan dan menyemak bahan yang anda hantar untuk dipaparkan di platform.
  • Berdasarkan keputusan semakan, pasukan ShopeeFood boleh meluluskan atau menolak permohonan anda jika tidak memenuhi Syarat & Terma.
  • Jika permohonan anda diluluskan, anda boleh melihat perubahan pada medan yang dimohon dalam tempoh 5 hari bekerja dari tarikh permintaan.
  • Jika permohonan anda tidak memenuhi keperluan untuk pasukan kami memproses perubahan tersebut, pasukan ShopeeFood akan menghubungi anda melalui e-mel untuk memaklumkan alasan penolakan atau jika maklumat serta bukti/dokumen tambahan diperlukan.
 
Jika anda mempunyai sebarang soalan tambahan atau memerlukan bantuan lanjut, jangan teragak-agak untuk menghubungi Perkhidmatan Pelanggan ShopeeFood untuk mendapatkan maklumat dan sokongan. Ingatlah bahawa mengekalkan maklumat yang tepat di platform bukan sahaja memberi manfaat kepada perniagaan anda tetapi juga meningkatkan pengalaman keseluruhan pelanggan ShopeeFood.
Was this article helpful?
Yes
No