Hi, how can we help?

[Pengambilan Dalam Stor] Soalan Lazim mengenai Pembatalan & Pemulangan Pesanan

Bahasa Malaysia | English

1. Apakah yang perlu saya lakukan jika ingin membatalkan pesanan Pengambilan Dalam Stor?

Jika penjual belum menghantar pesanan, anda boleh membatalkannya dan menerima bayaran balik serta-merta. Namun, jika pesanan telah dihantar, anda boleh menghubungi penjual untuk meminta pembatalan oleh Shopee. Sila ambil perhatian bahawa permohonan pembatalan tertakluk kepada budi bicara penjual.

2. Apakah yang perlu saya lakukan jika produk saya tidak lengkap/salah/rosak/tidak berfungsi selepas dibuka di kedai?

Anda boleh meminta pertukaran secara langsung daripada penjual atau mengemukakan Permohonan Pulangan/Bayaran Balik dengan memilih sebab pemulangan yang sesuai melalui aplikasi Shopee.

⚠️ Nota:

  • Anda hanya perlu mengklik butang Pesanan Diterima selepas mengesahkan di kedai bahawa produk berfungsi seperti yang diharapkan. Jika anda telah mengklik butang Pesanan Diterima dan ingin memohon Pulangan/Bayaran Balik, sila ikuti Garis Panduan ini.
Are you satisfied with the article?
Satisfied
Unsatisfied