Hi, how can we help?

[ShopeeFood Merchant] Apa yang perlu dilakukan jika menerima peringatan pelanggaran?

Bahasa Malaysia | English

Untuk terus meningkatkan kualiti perkhidmatan kami dan memastikan kepuasan pelanggan yang maksimum, ShopeeFood akan memperkukuhkan pemantauan dan pengurusan yang ketat terhadap kualiti perkhidmatan yang disediakan oleh peniaga ShopeeFood. Jika anda menerima peringatan pelanggaran daripada ShopeeFood, ini bermakna kedai anda mungkin melanggar polisi dan syarat perkhidmatan kami.

Pelanggaran ini boleh dikategorikan kepada beberapa jenis:
 
KategoriPenerangan 
Isu Pesanan Hilang atau Tidak Tepat Terdapat item yang hilang daripada pesanan atau item dalam pesanan tidak sepadan dengan pesanan pelanggan.
Isu Objek Asing dalam Makanan Terdapat objek asing atau bendasing dalam makanan yang tidak sepatutnya ada (contoh: lipas, labah-labah, rambut, dll.).
Isu Keselamatan Makanan Kaedah penyediaan dan memasak makanan yang tidak betul seperti daging yang tidak dimasak dengan sempurna serta penyimpanan makanan yang tidak sesuai.
Masa Penyediaan yang Tinggi Purata masa penyediaan harian pesanan anda telah melebihi 25 minit berbanding penanda aras mingguan kami. Sasaran purata masa penyediaan bagi setiap pesanan ialah 15 minit.
Kadar Pembatalan Tinggi Purata masa penyediaan harian pesanan anda telah melebihi 25 minit berbanding penanda aras mingguan kami.
Jeda Automatik Pembatalan pesanan disebabkan oleh "restoran ditutup semasa waktu operasi" akan menyebabkan status kedai anda dijeda secara automatik.
Kolusi Sistem mengesan aktiviti penipuan atau mencurigakan antara akaun peniaga-pembeli dan/atau peniaga-pemandu.

Berikut adalah langkah-langkah yang perlu diambil sebagai tindak balas kepada peringatan pelanggaran:
  1. Baca peringatan pelanggaran dengan teliti: Pastikan anda memahami dengan jelas jenis pelanggaran dan puncanya.
  2. Penambahbaikan berterusan: Kunci utama untuk mengelakkan pelanggaran di masa hadapan ialah dengan sentiasa meningkatkan perkhidmatan dan mematuhi polisi serta standard platform ShopeeFood.

Setiap pelanggaran akan mengumpul mata penalti, yang boleh membawa akibat yang serius. Klik di sini untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai pecahan mata dan penalti.

Kami komited untuk membina hubungan yang kukuh dengan para peniaga bagi memastikan mereka menyediakan produk dan perkhidmatan berkualiti tinggi, yang memberikan pengalaman membeli yang luar biasa kepada pelanggan kami. Jangan ragu untuk menghubungi pasukan sokongan kami jika anda mempunyai sebarang pertanyaan atau memerlukan bantuan.
Are you satisfied with the article?
Satisfied
Unsatisfied