Bahasa Malaysia | EnglishBermula 18 Disember 2023, Pusat Servis SPX Express akan mengeluarkan Resit Pusat Pengambilan Sendiri melalui e-mel sebagai ganti kepada Borang Penyerahan Pengambilan fizikal.1. Bila saya akan menerima E-Resit Pusat Pengambilan Sendiri?
Resit Pusat Pengambilan Sendiri akan dihantar ke alamat e-mel berdaftar anda selepas pengambilan bungkusan berjaya. Jika tiada dalam peti masuk anda, sila semak fail Junk Mail/Spam.
2. Alamat e-mel saya tidak dikemas kini, dan saya tidak dapat menerima e-resit. Apa yang perlu saya lakukan?
Anda boleh meminta kakitangan Pusat Pengambilan Sendiri yang bertugas untuk mencetak resit bagi anda.
3. Saya lebih suka resit fizikal berbanding e-resit. Bolehkah saya masih mendapatkan resit fizikal?
Ya, anda boleh meminta kakitangan Pusat Pengambilan Sendiri yang bertugas untuk mencetak resit bagi anda.
4. Bolehkah saya menukar alamat e-mel saya di Pusat Pengambilan Sendiri?
Tidak, anda hanya boleh mengemas kini alamat e-mel melalui Aplikasi Shopee.
5. Bagaimana cara untuk mengemas kini alamat e-mel saya?
Anda boleh mengemas kini alamat e-mel melalui langkah berikut:
Langkah 1: Pergi ke tab Saya
Langkah 2: Klik ikon Tetapan
Langkah 3: Klik Akaun & Keselamatan
Langkah 4: Pilih E-mel
6. Apakah maklumat yang terkandung dalam e-mel yang akan saya terima?
Berikut adalah contoh e-mel yang akan anda terima:
7. Bagaimanakah rupa Resit Pusat Pengambilan Sendiri?
Berikut adalah contoh Resit Pusat Pengambilan Sendiri: