Hi, how can we help?

[Akaun Saya] Bolehkah saya menukar Tarikh Lahir dan Jantina?

Bahasa Malaysia | English
 

Anda hanya boleh mengemas kini Tarikh Lahir dan Jantina sekali sahaja di tetapan akaun anda.

 

Jika anda tidak dapat membuat perubahan, ia mungkin disebabkan oleh salah satu sebab berikut: 

  1. Anda telah menggunakan had kemas kini sekali sahaja untuk mengubah Tarikh Lahir atau Jantina. 

  2. Anda tidak dapat menukar Tarikh Lahir kerana ia telah disahkan melalui proses KYC (Kenali Pelanggan Anda) ShopeePay. KYC ialah proses pengesahan standard untuk mengesahkan identiti anda, memastikan maklumat anda adalah tepat dan melindungi daripada penipuan.

Jika anda masih perlu membuat perubahan, sila hantar borang yang berkaitan:

  1. Borang Perubahan Maklumat Jantina

  2. Borang Perubahan Maklumat Tarikh Lahir

 
 ⚠️ Maklumat Penting tentang Suntingan Tarikh Lahir dan Jantina
  1. Akaun yang dicipta selepas 11 Ogos 2025: Tarikh Lahir dan Jantina hanya boleh ditetapkan sekali semasa pendaftaran dan tidak boleh diubah selepas itu.
  2. Akaun yang dicipta sebelum 11 Ogos 2025: Jika anda telah menetapkan atau mengubah Tarikh Lahir atau Jantina sebelum ini, anda masih boleh mengemas kini sekali lagi.
 
Are you satisfied with the article?
Satisfied
Unsatisfied