Untuk menetap semula PIN yang terlupa:
Log masuk ke Aplikasi Shopee Partner dan pergi ke halaman tetapan di bahagian atas kanan
Cari dan klik ikon "Tetap Kod PIN"
Tetapkan "soalan keselamatan dan jawapan"; soalan dan jawapan ini akan unik bagi setiap akaun
Untuk mengesahkan aliran keselamatan yang baru dibuat, jawab soalan keselamatan tersebut
Setelah disahkan, anda akan diarahkan untuk menetapkan "PIN baharu"
Sahkan ciptaan PIN dengan memasukkan semula PIN tersebut
Jika semua pengesahan berjaya, PIN anda telah ditetapkan dan boleh digunakan untuk tujuan pemulangan bayaran (refund) .
To reset your PIN:
Log masuk ke Aplikasi Shopee Partner dan pergi ke halaman tetapan di bahagian atas kanan.
Cari dan klik "Kemaskini PIN"
Anda akan diminta untuk memasukkan PIN sedia ada
Setelah disahkan, tetapkan PIN baharu dan sahkannya dengan memasukkan semula PIN tersebut
Jika semua pengesahan berjaya, PIN baharu anda telah ditetapkan dan boleh digunakan untuk tujuan pemulangan bayaran
Untuk menetap semula PIN yang terlupa:
Log masuk ke Aplikasi Shopee Partner dan pergi ke halaman tetapan di bahagian atas kanan
Cari dan klik Kemaskini PIN
Anda akan diminta untuk memasukkan PIN sedia ada. Klik Terlupa PIN yang dipaparkan dalam warna biru
Jawab soalan keselamatan anda untuk meneruskan proses set semula PIN
Setelah disahkan, tetapkan PIN baharu
Sahkan ciptaan PIN dengan memasukkan semula PIN tersebut
Jika semua pengesahan berjaya, PIN baharu anda telah ditetapkan dan boleh digunakan untuk tujuan pemulangan bayaran